VARAM: atkritumu izvešana Rīgā pēc ārkārtējās situācijas izsludināšanas tiek nodrošināta

16.09.2019

No 2019.gada 15.septembra sadzīves atkritumu apsaimniekošana Rīgā sāka darboties pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātā un Ministru kabineta (MK) apstiprinātā regulējuma, kas nosaka, ka iedzīvotājiem atkritumu izvešana tiek nodrošināta bez noslēgtiem līgumiem ar atkritumu apsaimniekošanas komersantiem. Atkritumu izvešanas pakalpojums šobrīd galvaspilsētā tiek nodrošināts saskaņā ar līdzšinējo grafiku.

Rīgas dome ir informējusi VARAM, ka pašvaldība par atkritumu izvešanu no 15.septembra vienojusies ar trim no četriem līdzšinējiem atkritumu apsaimniekotājiem – “Clean R”, “Eco Baltia vide”, un SIA “Lautus”. Saskaņā ar Rīgas domes sniegto informāciju komersanti šo pakalpojumu sniedz, un sūdzības no iedzīvotājiem nav saņemtas, taču, ja tādas ir, VARAM aicina informēt pašvaldību.

Atbilstoši MK lēmumam, ārkārtējā situācija galvaspilsētā ilgs ne vairāk kā trīs mēnešus. Taču netiek izslēgta iespēja, ka tā var beigties arī ātrāk, piemēram, ja Konkurences padomes pagaidu noregulējums tiesā tiek atcelts vai arī, piemēram, ja tiek mainīts regulējums kārtībai, kādā veidā notiek atkritumu apsaimniekošana Rīgā.

Atbilstoši normatīvā regulējuma prasībām atkritumu var izvest tad, ja ir noslēgts līgums starp atkritumu radītāju un atkritumu apsaimniekotāju. Tā kā pašvaldībai līgumsaistības ar atkritumu apsaimniekotājiem beidzās naktī no 14.septembra uz 15.septembri, bija nepieciešams izsludināt ārkārtējo situāciju un izdot regulējumu, kas nosaka, ka atkritumu saimniecības operatori izvedīs atkritumus neatkarīgi no tā, vai ir noslēgts līgums.